دستگاه تراش بورینگ سی ان سی

کاستن ماده از سطح یک تعریف ساده برای تراش و ماشینکاری است. در این فن دقت، کیفیت و سرعت عمل ویژگی ‌های اصلی هستند و اغلب روش‌های ساخت با دستگاه‌های ماشین‌کاری را می‌توان به دو صورت قطعه ثابت و ابزار متحرک یا ابزار ثابت و قطعه متحرک انجام داد. برای تصویری بهتر از دستگاه بورینگ می‌توان آن را با دستگاه تراشکاری مقایسه کرد. اگر وظیفه یک دستگاه تراش عملیات کاهش قطر خارجی یک قطعه باشد یکی از وظایف دستگاه بورینگ  افزایش قطر داخلی یک سوراخ یا حفره است.

دستگاه تراش بورینگ چیست؟
دستگاه تراش بورینگ چیست؟

دستگاه تراش بورینگ چیست؟

اجرای عملیات‌های تراشکاری برای سطوح داخلی یک مشكل بسیار جدی در صنعت است. اصولاً تراشکاری از فرآیند‌های ثانویه به شمار می‌رود و از بابت هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود بایددر هنگام ورود به آن بسیار حساس بود و حساب شده عمل کرد و صد البته بهترین راه، مدنظر داشتن ملاحظات لازم در زمان طراحی قطعات فنی است.
از طرف دیگر کیفیت خروجی ماشین‌آلاتی همچون دستگاه بورینگ در صنایع پیشرفته امروزی امری لازم و غیرقابل اجتناب است. به‌عبارتی دستگاه بورینگ در عین اینکه معمولا در مراحل نهایی فرآیند تولید به کار گرفته می‌شود، ولی نتیجه عملیات ‌آن چنان در کیفیت قطعه فنی مهم است که می‌تواند باعث موفقیت کار یا رد قطعه از نظر فنی شود.

عملیات تراش داخلی (بورینگ) چیست؟

 

نحوه نصب و اجرای عملیات بورینگ در دستگاه تراش cnc

 

دستگاه تراش بورینگ بر چه اساسی طبقه بندی می شوند؟

دستگاه‌های تراش بورینگ CNC ، اغلب بر اساس شمار محورهای عملیاتی‌شان طبقه بندی می‌شوند. بعنوان مثال در یک ماشین تراش بورینگ چهار محورهcnc ، هر محور دستگاه با یک حرف انگلیسی نام‌گذاری می‌شود. حروف X و Y نشانگر حرکات افقی هستند، حرف Z معرف حرکت عمودی است و حرکت قطری در صفحه عمود با حرف W نشان داده می‌شود. اکثر این دستگاه‌ها دارای سه تا پنج محور مي باشند. نوع پیشرفته آن‌ها، قادر به تولید قطعاتی هستند که ساخت آن‌ها به روش‌های معمول، غالباً غیرممکن است. لازم به ذکر است که بیشتر دستگاه‌های سی‌ ان‌ سی تراش بورینگ، مجهز به بخش‌های ویژه‌ای برای روانکاری ابزار برش در طول فرایند ماشین‌ کاری هستند.

مزایای دستگاه تراش بورینگ چیست؟

با این توضیحات واضح است که دستگاه‌های تراش سی‌ ان‌ سی بورینگ، مزایای CNC را به دنیای ماشین‌های بورینگ می‌آورند. دستگاه‌های تراش بورینگCNC ، ابزارهای بسیار مناسبی برای نمونه‌سازی و تولید قطعاتی مي باشند؛ که هندسه پیچیده‌ای دارند. از سوی دیگر، این دستگاه‌ها در کاربردهایی نظیر تولید قطعات سفارشی و یا بازتولید قطعاتی که آسیب‌دیده‌اند، بسیار مفید هستند. ماشین‌های تراش بورینگ CNC، دقت و سرعت فرایند تراشیدن(subtraction) دیواره داخلی حفره‌ را به طرز چشمگیری بيشتر مي کند. این ماشین‌ها مجهز به یک ابزار برش استوانه‌ای هستند که قادر به حرکات دورانی در جهات مختلف می باشد و می‌تواند روی چند محور حرکت کند. چنین ابزاری این قابلیت را دارد که شکل‌ها، شکاف‌ها و سوراخ‌های مختلفی را بر روی کار ایجاد نماید.

برند های مطرح دستگاه تراش بورینگ در جهان

شرکت های زیادی در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می کنند که چند نمونه از برترین برند های تولیدی این ماشین به شرح زیر می باشد.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X