دستگاه تراش عمودی سی ان سی

دستگاه تراش عمودی سی ان سی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در صنعت میباشد که وظیفه اصلی آن ها تغییر در اندازه قطعات، فرم آن ها، پرداخت قطعه کارها و …. است. با استفاده از وسایل و دستگاه های یدکی که بر روی دستگاه تراش نصب می گردد می توان دامنه فعالیت و عملکرد این دستگاه ها را گسترش داد به طوری که بتوان بسیاری از عملیات دیگر را به راحتی انجام داد.

 

انواع دستگاه تراش عمودی سی ان سی

دستگاه تراش عمودی چیست؟

یکی از مدل های دستگاه تراش با نام ماشينهاي تراش قائم با برجك گردان یا کاروسل شناخته می شود این دستگاه همان طور که از نامش پیداست به صورت عمودی قرار می گیرد. در این ماشین آلات دستگاه قلم گیر به صورت منشور چند ضلعی می تواند عمودی در طول، حرکت خطی داشته باشد. دستگاه سه نظام این ماشین آلات بزرگ است و در حالت عمودی قرار دارد و دارای حرکت دورانی نیز می باشد که مناسب برای گرفتن کارهای بزرگ است.

 

تفاوت دستگاه تراشِ عمودی با کاروسل

همانطور که گفته شد کاروسل همان ماشین تراش اما به صورت عمودی است. درکل ماشین تراش عمودی و کاروسل به یک نوع ماشین اطلاق میشود. اما در ایران به ماشین های عمودی که از نوع تراش هستند ” ماشین تراش عمودی ” و به ماشین هایی که به صورت عمودی برای قطعات حجیم و بزرگ تراشکاری مینمایند را ” کاروسل ” نامند.

معرفی دستگاه تراش عمودی cnc

کارکرد دستگاه تراشِ عمودی cnc

مزایای استفاده از تراش عمودی نسبت به تراش افقی چیست؟

تصور عمومی این است که از تراش های عمودی فقط در کارهای با قطر بالا (نزدیک یک متر و بیشتر) بایستی استفاده شود. و یا برای رینگ های نازک و بزرگ. به عبارت دیگر استفاده از تراش عمودی در سایزهای کوچک (حداقل زیر ۶۰۰mm ) در صنعت ایران چندان مرسوم نیست. در حالی که مزیت های تراش افقی که در شکل دیده می شود باعث می شود در محدوده ای از کارهای کوچک نسبت به تراش افقی برتری داشته باشد. نباید فراموش شود که قیمت یک تراش عمودی (در سایز کارگیر مشابه) نسبت به تراش افقی بالاتر است. لذا باید در کاربردهای صحیح از تراش عمودی استفاده شود. صلبیت تراش عمودی با توجه به ساختار بدنه آن نسبت به تراش افقی بهتر است و لذا حجم باربرداری می تواند بیشتر باشد.

 

برند های مطرح دستگاه تراش عمودی در جهان

امروزه شرکت های زیادی در زمینه تولید دستگاه تراش عمودی فعالیت می کنند. که ما تعدادی شرکت تولید کننده را با شما به اشتراک می گذاریم که بهترین و با کیفیت ترین تولید کننده تراشِ عمودی می باشند.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X