cnctransit.ir

حمل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی

حمل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی شامل چه هزینه هایی می باشد؟

حمل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی شامل چه هزینه‌هایی می‌باشد؟

در این مقاله تمامی هزینه‌هایی که در حمل و نقل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی مبادی کشورهای خارجی به مقصد ایران وجود دارد را تشریح خواهیم کرد.

هزینه‌ها در یک سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات به لحاظ وجود به ۳ حالت طبقه بندی می‌شوند:

هزینه‌های قطعی: یعنی تمامی هزینه‌هایی که به هنگام بوک کردن سرویس حمل در قرارداد حمل قید می‌شوند، مانند: هزینه بوکینگ کامیون، هزینه بوکینگ اضافه تناژ، نرخ حق خواب کامیون، هزینه ایکس وان (ترخیص از گمرک اروپا)، هزینه کنسلینگ سرویس، هزینه بیمه و …

هزینه‌هایِ محتمل: یعنی تمامی هزینه‌هایی که در مسیر ترانزیت قبل، حین و بعد از حمل امکان دارد ایجاد بشوند مانند: هزینه اجاره جرثقیل، جریمه محور، جریمه آلودگی محیطی، هزینه باسکول، هزینه‌های گمرکات مرزی، هزینه پالتینگ، مغایرت در اسناد و …

هزینه‌های پنهان: یعنی تمامی هزینه‌هایی که قابل پیش بینی نبوده و بعد از اجرای عملیات سرویس حمل و اتمام سرویس ایجاد شوند مانند آدرس اشتباه برای بارگیری، خسارت به ملک فروشنده حین بارگیری با تجهیزات سنگین، عدم امکان پلمب درب کامیون، پارگی چادر کامیون و …

 

یک حالت دیگر از طبقه بندی هزینه‌ها در سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی طبقه بندی به لحاظ سیستماتیک می‌باشد:

۱. هزینه‌ها از مرحله خرید تا آماده سازی کامیون:

این مرحله شامل عقد قرارداد خرید و مشخص شدن فرایند خرید می‌باشد که امکان دارد بدلیل وجود تحریم‌ها ملزم به خرید توسط شرکت‌های ثالث شویم که به نوبه خود هزینه‌های مخصوص خود را به دنبال خواهد داشت.

همزمان با قرارداد خرید بایستی نحوه عملیاتی شدن و شخص مسئول تشریفات گمرکی اروپا اینکه برعهده کدام طرف (خریدار یا فروشنده) خواهد بود نیز مشخص گردد. در نهایت بعد از اخذ تایید گمرک اروپا نوبت به هماهنگی جهت تعیین کردن روز بارگیری و سپس اعزام کامیون می‌رسد.

مقاله فرایند خرید دستگاه آلات سی ان سی از اروپا مطالعه شود

 

۲. هزینه‌ها از مرحله اعزام کامیون تا بارگیری:

بعد از اعزام شدن کامیون و رسیدن به محل بارگیری، راننده اقدام به آماده سازی کامیون جهت اجرای عملیات بارگیری خواهد کرد که بدیهی است باید تجهیزات لازم جهت بارگیری دستگاه آلات از قبل توسط طرف مسئول در قرارداد (فروشنده یا خریدار) پیش بینی شده باشد در غیر این، منجر به وقفه در عملیات بارگیری خواهد شد که هزینه‌های خود را بدنبال دارد.

بعد از اجرای عملیات بارگیری مسئله مهم بعدی جای گیری مناسب و بارگیری صحیح دستگاه آلات بر روی کامیون می‌باشد، بدیهی است در صورتی که در محاسبات ابعاد بارگیری از قبل اشتباه کرده باشیم یا با داده اشتباه محاسبات انجام داده باشیم در این مرحله نتیجه کار مشخص خواهد شد. عدم امکان جای گیری دستگاه آلات در کامیون باعث مشکلات اساسی خواهد شد که در مقاله‌ای جداگانه به این موضوع پرداخته‌ایم.

مقاله مشکلات اساسی در بارگیری دستگاه آلات سی ان سی از اروپا مطالعه شود

 

۳. هزینه‌ها از مرحله بارگیری تا عبور از گمرک اروپا:

بعد از اتمام بارگیری کالا نوبت به پلمب کامیون و انجام نهایی تشریفات گمرکی می‌شود، لازم بذکر است میبایست سند ایکس وان قبل از اعزام کامیون آماده شده باشد و در این مرحله فقط کنترل نهایی گمرک اعمال شود،در غیر اینصورت منجر به توقف طولانی کامیون در گمرک خواهد شد و همچنین مغایرت داشتن و نواقص اسنادی نیز منجر به خواب کامیون در گمرک خواهد شد تا زمانیکه تایید گمرک گرفته شود.

مقاله اصول اخذ ایکس وان و تشریفات گمرکی اروپا برای دستگاه آلات صنعتی مطالعه شود

 

۴. هزینه‌ها از مرحله خروج از اتحادیه اروپا تا ورود به گمرکات مرزی ایران:

در این مرحله بسته به نوع سرویس حملتان اینکه مستقیم است یا ترنسشیپ، هزینه‌های متفاوتی وجود خواهد داشت. بعنوان مثال بدیهی ترین موضوع در سرویس ترنسشیپ وجود هزینه‌های تخلیه بارگیری و انبارداری می‌باشد که این موارد در سرویس مستقیم وجود ندارد. برای اطلاع بیشتر در این خصوص لطفا مقاله زیر را بررسی نمایید. غیر از موارد مذکور در صورتیکه سوئیچ اسناد برای سرویس شما نیاز باشد میبایست اسناد حمل تغییر کند که این موضوع هزینه‌های جزئی خواهد داشت.

مقاله مزایا و معایب سرویس مستقیم و ترنسشیپ در حمل بین المللی دستگاه آلات سی ان سی مطالعه شود

 

۵. هزینه‌ها از مرحله عبور از گمرک مرزی ایران تا تخلیه در گمرک مقصد ایران:

حین ورود به گمرک مرزی ایران بدیهی است اسناد شما که شامل ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت، اینویس(invoice) و پکینگ لیست(packing list) است، باید آماده بوده و همچنین اگر چنانچه کالای شما دارای مغایرت یا شرایط خاصی هست باید به اطلاع نماینده مرزی خود یا گروه سی ان سی ترانزیت برسانید تا فرایند بارگذاری اسناد و عبور از گمرک مرزی بدون وقفه انجام شود در غیر اینصورت کامیون تا لحظه بر طرف شدن مغایرت‌های اسنادی در مرز متوقف خواهد شد.

بعد از اینکه کامیون به گمرک مقصد رسید نماینده شرکت حمل مسئول تخلیه کالا خواهد بود. بعد از تخلیه و آماده شدن قبض انبار شما می‌توانید جهت تحویل گرفتن اسناد حمل و واگذاری ترخیصیه هزینه حمل را پرداخت نمایید.

مقاله شرایط واردات دستگاه آلات خط تولید به ایران مطالعه شود

 

۶. هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک ایران و هزینه‌های پس از ترخیص

بعد از اینکه بار شما در گمرک مقصد آماده شد، ترخیصکار وارد عمل شده و طبق مدارکی که از قبل آماده نموده است. مانند: اینویس، پکینگ لیست، ثبت سفارش کالا، بارنامه و …. اقدام به اظهار کالا خواهد نمود. اظهار گمرکی دستگاه آلات شامل هزینه‌های نیز می‌باشد. شما موظف هستید جهت ترخیص اسناد بازرسی کالا و گواهی مبدا را نیز ارائه نمایید که هرکدام شامل هزینه می‌باشد.

اگر چنانچه اظهار گمرکی شما دارای مغایرت‌هایی باشد. بدیهی است در بهترین حالت گمرک جهت رفع مغایرت از شما جریمه‌هایی خواهد گرفت و یا حتی امکان دارد مشمول مقررات قاچاق نیز شوید.

هزینه‌های اصلی گمرکی شامل حقوق پرداختی به گمرک بر مبنای ماخذ کالا، مالیات و عوارض‌های مربوطه می‌باشد. بعد از ترخیص کالا از گمرک شما بایستی عملیات رفع تعهد بانکی را انجام نمایید، و نهایتا باید ثبت تجارت (خرید و فروش) کالای وارد شده را در سامانه جامع تجارت انجام نمایید. که طبیعتا دارای مالیات‌های مربوطه خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X