cnctransit.ir دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی |کاربرد+مزایا

در این مقاله،  کاربرد، عملکرد ، مزایا و سفارش دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی را شرح خواهیم داد.

دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی چیست؟

دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی برای تولید نمونه هایی از مواد با شکل های مختلف و همچنین بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی آن ها استفاده می شود. اکسترودر آزمایشگاهی دستگاهی است که برای تولید انواع مواد پلیمری به کار می رود.

دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی یک تجهیزات پرکاربرد در صنایع شیمیایی، پلاستیک، مواد غذایی و دارویی است. این دستگاه برای تولید نمونه هایی از مواد با شکل های مختلف و همچنین بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی آن ها استفاده می شود.

اکسترودر آزمایشگاهی ابزاری ارزشمند برای تحقیق و توسعه برای انجام عملیاتی هستند که در نهایت نمونه برای تولید انبوه آماده و اندازه گیری می شود. همچنین این دستگاه به صرفه جویی در مواد با ارزش و هزینه ی تولید کمک می کند.

عملکرد اصلی اکسترودر آزمایشگاهی

اکسترودر آزمایشگاهی می تواند ساختار ماردون را با توجه به نوع مواد طراحی کند، فشار و دقت بسیار بالا برای طراحی این مواد نیاز است که این دستگاه این نیاز را رفع می کند.

کنترل فشار مذاب و سرعت پیچ حلقه به کنترل نوسان فشار اکسترودر آزمایشگاهی وابسته می باشد.

همچنین اکسترودر آزمایشگاهی را می توان با یک دستگاه ریخته گری کوچک، کلندر کوچک، دستگاه ترکیب ریختن روکش کوچک، قاب دمنده روکش کوچک، دستگاه نورد و کشش کوچک، دستگاه کشش طولی کوچک و غیره مجهز کرد و قالب مربوطه را برای تکمیل پردازش های مختلف انتخاب کرد.

مزایا و معایب دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی سی ان سی ترانزیت

مزایا و معایب

مزایای دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی

  • تحلیل سریع و دقیق خواص مکانیکی ماده پلیمری با استفاده از این دستگاه امکان پذیر است.
  • توانایی تغییر و کنترل دما و سرعت دور مته در فرایند اکسترودر، این امکان را به محققان و متخصصان می‌دهد تا رفتار رئولوژیکی ماده پلیمری را در شرایط مختلف بررسی کنند.
  • قابلیت انجام آزمایشات در مقیاس کوچک و با استفاده از حجم کمتری از ماده پلیمری نسبت به دستگاه‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند.

معایب دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی

  • دستگاه اکسترودر برای تحلیل خواص مکانیکی ماده پلیمری مناسب است، اما برای بررسی خواص حرارتی مانند دمای ذوب و حالت جامد مایع ماده پلیمری، مناسب نیست.
  • محدودیت در انتخاب نوع ماده پلیمری، زیرا برخی از مواد پلیمری با توجه به خواص مکانیکی و رفتار رئولوژیکی‌شان، مناسب استفاده در این دستگاه نیستند.
  • دستگاه اکسترودر با توجه به ساختار و قطعات پیچیده‌ای که دارد، قیمت بالایی دارد که ممکن است برای برخی آزمایشگاه‌ها و محققان قابل دسترس نباشد.

 

کاربردهای اکسترودر آزمایشگاهی

  • تولید دسته ای کوچک

اکسترودرهای آزمایشگاهی برای ارائه زمان تحویل و پاسخ برای اجرای با حجم کم یا آزمایشی ایده آل هستند. اما قابل ذکر است با اکسترودر آزمایشگاهی نیز می توان حجم های سفارشی نیز تولید نمود.

  • توسعه محصول

توسعه محصولات جدید و آزمایش فرآیندهای اکستروژن جدید برای یک شرکت تولیدی می تواند حیاتی باشد. از اکسترودرهای آزمایشگاهی می توان برای کاهش زمان عرضه به بازار استفاده کرد.

  • تحقیق و آزمایش مواد

مواد جدید و فرمولاسیون های مختلف باید مورد آزمایش قرار گیرند تا نحوه عملکرد آنها در هنگام اکسترود شدن مشخص شود. که این عمل توسط دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی انحام می گردد.

  • کنترل کیفیت

تحقیق و توسعه مداوم، بهبود مستمر و بهینه سازی محصولات نهایی را تضمین می کند. این را می توان به راحتی در مقیاس آزمایشگاهی انجام داد.

  • مقیاس پذیری

اکسترودرهای آزمایشگاهی ابزاری ارزشمند برای تحقیق و توسعه برای انجام عملیاتی هستند که در نهایت نمونه برای تولید انبوه آماده و اندازه گیری می شود. همچنین این دستگاه به صرفه جویی در مواد با ارزش و هزینه ی تولید کمک می کند.

انواع اکسترودر آزمایشگاهی

اکسترودر آزمایشگاهی در انواع مختلفی تولید شده که مشخصات فنی و کاربرد های آن با یکدیگر متفاوت می باشد. از مهمترین انواع اکسترودر آزمایشگاهی می توان به دستگاه دوماردون همسو گرد و دستگاه تک ماردون اشاره کرد.

اکسترودر آزمایشگاه  دو ماردون همسو گرد

از کاربرد های دستگاه دو ماردون همسو گرد می توان به آمیزه سازی پلیمرها و مذاب پلیمرها با دیگر موارد اشاره نمود. عملکرد این دستگاه به این صورت است که چرخش ماردون ها و برش مواد موجب اختلاط بهتر و بیشتر می شود. همچنین این دستگاه برای مواد حساس استفاده شده زیرا تنش برشی آن بسیار کم می باشد.

مشخصات دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی دوماردون همسو گرد:

  • مواد مورد نیاز برای دستگاه تقریبا 300 گرم می باشد.
  • متریال بدنه ماردون از فولاد آلیاژی گرم کار است.
  • دور دستگاه 250 دور بر دقیقه می باشد.
  • این دستگاه دارای 5 ناحیه حرارتی می باشد.

اکسترودر آزمایشگاهی تک ماردون

از این دستگاه برای فرآوری مذاب پلیمر و شکل دهی آن مانند: تهیه الیاف، تهیه لوله و پرفیل ها کاربرد دارد. این دستگاه به دلیل ظرفیت پایین آن برای تولید نمونه های آزمایشگاهی بسیار به صرفه اقتصادی می باشد.

مشخصات دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی پیچه:

  • مواد مورد نیاز برای این دستگاه حداقل 150 گرم می باشد.
  •  متریال بدنه ی این دستگاه از فولاد آلیاژی گرمکار می باشد.
  • حداکثر دمای کاربری 300 درجه سانتی گراد می باشد.
  •  دور دستگاه 250 دور بر دقیقه است.

 

چرا دستگاه آزمایشگاهی ؟

خرید دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی برای کسب و کارهای پلیمری و تحقیقاتی صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش کیفیت تولید و مفید بودن در تحقیقات مواد پلیمری را فراهم می‌کند. این دستگاه امکان تولید روکش های پلیمری با کیفیت بالا و ضخامت دقیق را فراهم می‌کند و با قابلیت تنظیم پارامترهای پردازشی، امکان تولید نمونه‌های پلیمری با خواص مختلف را فراهم می‌کند. بنابراین، خرید این دستگاه ضروری است.

نحوه سفارش و خرید دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی

نحوه سفارش و خرید دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی

می‌توانید برای خرید دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی به فروشگاه ما sales.cnctransit.ir  مراجعه کنید.

این فروشگاه دستگاه اکسترودر یکی از وب‌سایت‌های فروش دستگاه‌های صنعتی در ایران می‌باشد و دستگاه اکسترودر آزمایشگاهی نیز یکی از محصولات موجود در آن می‌باشد. قبل از خرید دستگاه، بهتر است از  قابلیت‌ها و مزایا و معایب آن که در مقاله به آن اشاره شد آگاهی داشته باشید و با مشاوران فنی سایت فروشگاهی ما مشورت کنید. همچنین، قیمت دستگاه و شرایط خرید را نیز باید قبل از خرید بررسی کنید.

 

سخن پایانی

با توجه به بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسترودر، می‌توان گفت که این دستگاه یکی از ابزارهای مهم در صنعت پلیمر است که به محققان و متخصصان امکان می‌دهد تا خواص مکانیکی ماده پلیمری را به صورت دقیق تر تحلیل کنند و در مقیاس کوچکتری از ماده پلیمری استفاده کنند. با این حال، دستگاه اکسترودر نیز با محدودیت‌های خود همراه است، مانند محدودیت در انتخاب نوع ماده پلیمری و قیمت بالای آن. در نهایت، برای بهره‌برداری بهینه از این دستگاه، نیاز به دانش و تخصص کافی در زمینه صنعت پلیمر و اصول اکسترودر دارید.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X