دستگاه بادکن پت

آشنایی کامل دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم – سفارش+عملکرد

در این مقاله قصد داریم (نحوه عملکرد،مزایا و نحوه سفارش دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف) را شرح دهیم.

پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید، تا اطلاعات کافی درباره ی این دستگاه صنعتی (Preform Injection Moulding Machines for Special Shapes) را داشته باشید.

دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم چیست؟

دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم یک دستگاه صنعتی است که برای تولید بطری های پلاستیکی با سایز و اشکال مختلف استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از نیروی باد، پریفرم های پلاستیکی را به شکل دلخواه خود فرم می دهد. این دستگاه در صنعت تولید بطری های نوشیدنی، مواد شوینده و بهداشتی استفاده می شود و از آنجایی که انواع مختلفی از بطری های پلاستیکی در بازار وجود دارد، این دستگاه قابلیت تنظیم برای شکل و سایز های مختلف را دارا می باشد. به علاوه، استفاده از این دستگاه باعث کاهش هزینه های تولید، افزایش سرعت و دقت در تولید و افزایش کیفیت محصول نهایی می شود.

ویژگی های دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف

  • تنظیم اتوماتیک: این دستگاه با داشتن سیستم تنظیم اتوماتیک به راحتی قابل تنظیم است و شما می‌توانید تنظیمات را برای تزریق پریفرم به اشکال مختلف تنظیم کنید.
  • پایداری بالا: دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف دارای پایه‌های پایدار است که به ثبات دستگاه کمک می‌کنند و از سقوط آن جلوگیری می‌کنند.
  • قابلیت تنظیم سرعت: این دستگاه با قابلیت تنظیم سرعت برای تزریق پریفرم به اشکال مختلف، قابلیت سفارشی سازی فرایند تزریق را به کاربران خود می‌دهد.
  • قابلیت تنظیم حجم: دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف دارای سیستم قابل تنظیم حجم است که به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی حجم مورد نیاز را برای هر شکل تزریق کنند.
  • ساختار ساده: این دستگاه دارای ساختار ساده‌ای است که نگهداری و تعمیر آن بسیار آسان است. همچنین دستگاه دارای دکمه‌های ساده است که کاربران به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • سرعت بالا: سرعت بالای دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف، کاربران می‌توانند به راحتی پریفرم را به اشکال مختلف تزریق کنند.

نحوه عملکرد تزریق پریفرم

دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای اشکال سایز مختلف با استفاده از فناوری تزریق پلاستیک کار می‌کند. ابتدا، مواد مورد نیاز برای ساخت شیشه، بطری یا ظروف دیگر به داخل دستگاه قرار می‌گیرد. سپس دیگر اجزای دستگاه شروع به عمل کردن می‌کنند. در ابتدا، مواد قابل حل در آب مانند PET در یک مخزن جداگانه قرار می‌گیرند. سپس پیش از تزریق، مواد مورد نیاز در دمای مناسب وارد دستگاه شده و به آرامی در داخل ماتریس قرار می‌گیرند. در این مرحله، ماتریس با تزریق پریفرم پلاستیک روی شیشه یا بطری به شکل نهایی خود در می‌آید.

در واقع، دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم مواد پلاستیکی مختلفی را تولید می‌کند. این دستگاه با توجه به نیاز کاربر قابل تنظیم بوده و قادر به تولید بطری‌هایی با سایز و شکل‌های مختلف می‌باشد. به عنوان مثال، این دستگاه قادر است بطری‌های آب با سایز کوچک و یا بطری‌های نوشابه با سایز بزرگتر را تولید کند

بادکن پت تزریق پریفرم از چند بخش تشکیل شده است؟

  • واحد پخش داغ: که مسئول گرم کردن مواد پلاستیکی برای تزریق در قالب‌های مختلف است.
  • مخزن مواد: در آن مواد پلاستیکی قرار می‌گیرند و پس از گرم شدن، توسط موتور به قالب‌ها تزریق می‌شوند.
  • واحد تزریق: مسئول پمپ کردن مواد پلاستیکی به قالب‌های مختلف است.
  • واحد خنک کننده: که در آن پس از تزریق مواد به قالب، قالب با مواد پلاستیکی داخل آن در این واحد خنک شده و پس از خنک شدن، قالب از دستگاه خارج می‌شود.
  • کنترلر دما و فشار: مسئول کنترل دما و فشار دستگاه برای تولید اشکال مختلف است.
  • موتور پمپ: که مسئول پمپ کردن مواد پلاستیکی به قالب‌های مختلف است.
  • بخش برق و الکترونیک: که شامل تمامی قطعات الکترونیکی دستگاه بوده و برای کنترل کار دستگاه استفاده می‌شود.

 

مزایا و معایب

مزایای دستگاه بادکن PET تزریق پریفرم (برای اشکال سایز مختلف)

  • افزایش سرعت و بهبود کیفیت تولید: استفاده از دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم موجب افزایش سرعت تولید و بهبود کیفیت محصول می‌شود.
  • کاهش ضایعات: با استفاده از دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم، احتمال تولید محصولات نامناسب و بی کیفیت کاهش می‌یابد و از ضایعات کاهش می‌یابد.
  • اشکالات متنوع: با استفاده از دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم، می‌توان اشکالات متنوعی از جمله شیب دار، کشویی، موج دار و… تولید کرد.
  • قابلیت تنظیم: دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم به راحتی قابلیت تنظیم دارد و می‌توان در صورت نیاز به تغییر شکل محصول از آن استفاده کرد.
  • سازگاری با انواع مواد: دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای تولید انواع محصولات پلاستیکی سازگاری دارد و می‌توان از آن برای تولید محصولات با اشکال و سایزهای مختلف استفاده کرد.

با توجه به مزایای ذکر شده، دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم یکی از بهترین و موثرترین دستگاه‌ها برای تولید محصولات پلاستیکی با اشکال مختلف است.

معایب دستگاه بادکن PET تزریق پریفرم برای (اشکال سایز مختلف)

  • قابلیت استفاده محدود: به دلیل اینکه این دستگاه برای تزریق پریفرم در اشکال سایز مختلف طراحی شده است، ممکن است در برخی موارد برای تولید بطری های با سایز های خاص مناسب نباشد.
  • نیاز به تعویض قطعات: همانند بسیاری از دستگاه های صنعتی، دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم نیاز به تعویض قطعات و تعمیرات دوره ای دارد که می تواند هزینه های نگهداری را افزایش دهد.
  • نیاز به آموزش: برای استفاده از دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم برای تولید بطری های با اشکال سایز مختلف، نیاز به آموزش و مهارت خاصی دارید. این ممکن است برای کارخانه های کوچک یا کسانی که این دستگاه را برای اولین بار خریداری می کنند، چالش برانگیز باشد.

لازم به ذکر است که با توجه به ویژگی های بسیار متنوع این دستگاه و همچنین تفاوت های میان تولید کنندگان، ممکن است مزایا و معایب دقیق دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم ، متفاوت باشد.

نحوه نگهداری و ایمنی

  • برای جلوگیری از هرگونه صدمه‌دیدگی دستگاه، از ضربه خوردن و فشار دادن آن بر روی سطوح سخت و بی‌رویه پرهیز کنید.
  • برای نظافت دستگاه از آب و صابون استفاده نکنید و از دستمال خشک برای پاک کردن آن استفاده کنید.
  • دستگاه را پس از هر بار استفاده از برق خارج کرده و با دقت ابزارها و بخش‌های مختلف آن را تمیز کنید.
  • به منظور افزایش عمر مفید دستگاه، در دمای مناسب (دمای اتاق) نگهداری شود و از دمای بسیار بالا یا پایین بپرهیزید.
  • هنگام عدم استفاده از دستگاه، قطع برق دستگاه را از پریز بکشید و آن را در جایی ایمن نگهداری کنید.

نحوه سفارش و خرید دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم (برای اشکال سایز مختلف) cnctranit.ir

نحوه خرید و سفارش

می‌توانید برای خرید دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم (برای اشکال سایز مختلف) به فروشگاه ما sales.cnctransit.ir  مراجعه کنید.

این فروشگاه یکی از وب‌سایت‌های فروش دستگاه‌های صنعتی در ایران می‌باشد و دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم (برای اشکال سایز مختلف)  نیز یکی از محصولات موجود در آن می‌باشد. قبل از خرید دستگاه، بهتر است از  قابلیت‌ها و مزایا و معایب آن که در مقاله به آن اشاره شد آگاهی داشته باشید و با مشاوران فنی سایت فروشگاهی ما مشورت کنید. همچنین، قیمت دستگاه و شرایط خرید را نیز باید قبل از خرید بررسی کنید.

 

نکات مهم

با توجه به ویژگی‌ها و مزایا و معایبی که برای دستگاه بادکن پت تزریق پریفرم بیان شد، می‌توان گفت که این دستگاه برای تولید بطری‌های پلاستیکی با اشکال و سایزهای مختلف و در صنایع مختلف مانند صنایع آب، نوشابه، صنایع شیمیایی و دارویی و … کاربرد دارد. با این حال، نحوه استفاده صحیح از دستگاه و رعایت ایمنی‌های لازم بسیار مهم است تا از هرگونه حادثه ناگوار جلوگیری شود. همچنین نگهداری صحیح و دوره‌ای دستگاه نیز برای حفظ عملکرد بهتر و بلندمدت آن الزامی است.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 5

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X