دستگاه برش سي ان سي پلاسما

سریعترین دستگاه برش سي ان سي پلاسما با امکانات منحصر به فرد در رده برش با کیفیت سطح شبیه لیزر با توانایی برش فلزات تا ضخامت های بسیار بالاتر در مقایسه با لیزرفراهم می کند. لبه های برش بدون پلیسه با تکنولوژی جدید آلمان برش دقیق و اقتصادی را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم میکند.

دستگاه برش سي ان سي پلاسما چیست؟

دستگاه برش CNC پلاسما برای برش ورق هایی با ضخامت کم مانند ورق های 0.4 میلی متر تا 6 میلی متر می باشد. این دستگاه در ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید می شود. کاربرد عمده ی این دستگاه برای کانال سازی می باشد. در کانال سازی اسپیرال در کنار دستگاه تولید کانال اسپیرال برای تولید اتصالات کانال اسپیرال حتما به یک دستگاه برش پلاسما نیاز خواهید داشت.

پلاسما چیست؟

همانطور که می دانیم مواد اطراف ما در چهار دسته کلی طبقه بندی می شوند که عبارت است از : جامد، پلاسما، گاز و مایع. برای تبدیل مواد جامد به مایع باید به آن گرما داد. با ادامه دادن گرما، مایع به گاز تبدیل می شود. در این حالت اگر گرما دادن را ادامه دهیم؛ مواد از فاز گاز به پلاسما تبدیل می گردد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برای تولید پلاسما در درجه اول نیاز به ماده ای گازی شکل و عامل گرما داریم. زیرا این عامل گرما است که می تواند برای تبدیل ماده از یکی فاز به فاز دیگر همانطور که در بالا توضیح دادیم؛ موثر واقع شود. اما در سیستم و مکانیزم دستگاه برش CNC پلاسما، برای کار علاوه بر گرما به عوامل دیگری نیز نیاز است که عبارت است از : جریان الکتریکی و گاز نیتروژن.

نمونه دستگاه برش سي ان سي پلاسما

 

مزایا و معایب دستگاه برش سي ان سي پلاسما چیست؟

از جمله مزیت‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت برش انواع فلزهای رسانا، استنلس‌استیل، فولاد نرم، مس، تیتانیوم و…
  • امکان برش انواع منحنی‌ها و اشکال پیچیده
  • عدم نیاز به مهارت اپراتور
  • سرعت بالا در برش، که خطر سایش فلز یا برش‌های ایجاد شده به اشتباه و اعوجاج را به حداقل می‌رساند.

 

از جمله محدودیت‌ها و معایب این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گران قیمت است و مصرف برق بالایی دارد
  • در خصوص برش فولادها با محدودیت روبرو است
  • محدودیت عمق برش نسبت به سایر دستگاه‌های برش سی ان سی دارد
  • برش پلاسما پر سروصداست و بخارات اضافی تولید می‌کند
  • استفاده از این روش با افزایش حرارت و دما همراه است

 

 

برندهای مطرح دستگاه دستگاه برش سي ان سي پلاسما در جهان:

قیمت این دستگاه بازه وسیعی دارد که به عوامل متعددی از جمله شرکت و کشور سازنده، میزان توان آن، نوع، اندازه و همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش آن بستگی خواهد داشت. البته به منظور تهیه دستگاه‌های ارزان تر، انتخاب دستگاه‌های کارکرده یا دست دوم مناسب است. از جمله مشهورترین کشورهای سازنده این دستگاه می‌توان به کشورهای فنلاند، ژاپن، ایران، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X