دستگاه برش لیزر سی ان سی

فناوری لیزری امروزه بیشترین استفاده را شاهد می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . اگر توانایی افزایش انرژی لیزری بوده و میزان کارایی آن را افزایش دهیم تمامی محدودیت های برشی از بین می رود. در حال حاضر روشهای جدیدتری هم در برش لیزر به کار گرفته می­‌شود که یکی از آن­ها برش به روش میکروجت با استفاده از دستگاه برش لیزر سی ان سی  است.

 

دستگاه برش لیزر سی ان سی چیست؟

در فرآیند ساخت دستگاه برش لیزری از اشعه لیزری استفاده می شود تا با دقت فوق العاده برش برروی قطعات صورت گیرد. روش عملیاتی این دستگاه بدین صورت است که از اشعه لیزری استفاده می شود و برروی یک نقطه متمرکز می شود که با این عمل قطعه زیر اشعه سوزانده می شود. هم چنین در هنگام برش دادن گازی برروی بخش اضافی قطعه فرستاده می شود تا قسمت ذوب شده به آسانی و صاف از قسمت مورد نظر جدا شود.دستگاه برش سی ان سی لیزری به دو قسمت فلزی و غیر فلزی تقسیم می شود.

  1. دستگاه برش لیزر CNC فلزی
  2. دستگاه برش لیزر CNC غیرفلزی

این دستگاه‌ها برای کاربردهای مخصوص خود در بازار موجود هستند و در طیف گسترده‌ای از صنایع کاربرد دارند.

نمونه دستگاه برش لیزر

 

مزایا و معایب دستگاه برش لیزر سی ان سی چیست؟

برش با لیزر به‌ وسیله دستگاه سی ان سی، این امکان را فراهم می‌کند که با کمترین میزان خطا و اشتباه، برش‌ها انجام شوند. مزایایی که در استفاده از این دستگاه‌ها وجود دارند، عبارتند از:

  • دقت بسیار بالا در برش: این دستگاه با استفاده از اندازه‌گیری‌های دقیق و مهندسی شده رایانه‌ای دقت بالایی را در برش ورقه‌ها ارائه می‌دهد.
  • سرعت در انجام برش‌ها
  • لبه‌های صاف برش: گازی که در کنار اشعه لیزر با فشار زیاد از این دستگاه متصاعد می‌شود باعث می‌شود که لبه‌های برش خورده کاملاً صاف و بدون هیچ‌گونه ضایعاتی باشند.
  • برش فلزات با انواع ضخامت: دستگاه‌ برش لیزر CNC فلزی ورقه‌های فلزی 2/0 تا 20 میلی‌متر را برش می‌زند.
  • ضایعات کمتر به دلیل برش بسیار دقیق
  • تاب برنداشتن ورقه‌ها
  • صدای کم و عدم ایجاد نویز
  • توانایی تنظیم میزان اشعه لیزر: هر ماده ای برای برش به تابش میزان خاصی از اشعه نیاز دارد و این دستگاه‌ها چنین امکانی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کنند.
  • امکان تولید محصول باکیفیت‌تر در قبال پرداخت هزینه معقول:شاید میزان هزینه‌ای که برای خرید دستگاه لیزری صرف می‌شود بیشتر از هزینه دستگاه معمولی باشد، اما در عوض استفاده از این دستگاه کیفیت کار را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد.

 

معایب این دستگاه باتوجه‌ به مزایای بی‌شمار آن، بسیار کمتر هستند، اما به‌هرحال ما در این قسمت به چند مورد از این معایب اشاره خواهیم کرد.

  • هزینه نسبتاً بالا
  • عدم دسترسی به این تکنولوژی در برخی از شهرها و کشورها

 

 

برند های مطرح دستگاه دستگاه برش لیزر سی ان سی در جهان

برندهای مختلفی این نوع دستگاه‌ها را تولید می‌کنند؛ که از جمله مشهورترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X