دستگاه سری تراش سی ان سی (سوئيس تایپ)

دستگاه های سوئیس تایپ به عناوین مختلف شناخته می شوند از جمله Sliding Head Machine , Swiss type, Screw Machine,  در بازار ایران به این دستگاه ها دستگاه های طول تراش و یا سوئیس تایپ نیز می گویند. این سری از دستگاه ها (دستگاه سری تراش سی ان سی (سوئيس تایپ)) بر پایه ماشین های تراش ساخته و ارتقاء یافته اند و به نقاط و قابلیت های بیشتر ماشینکاری رسیده اند.

دستگاه سری تراش چیست؟

ماشین های سوییس تایپ نوعی از ماشین های تراش هستند که مکانیزم Clamping ، گرفتن قطعه در پشت کولت و بوسیله گاید بوش صورت می گیرد. ماشین های سویس تایپ به ماشین های اسکرو ، تراش های اتوماتیک  یا تراش سنتر های سوییسی نیز شناخته می شوند. تراش های سوییس تایپ متفاوت از تراش های سنتی هستند بدین ترتیب که مکانیزم گرفتن  قطعه کار مستقیما به بستر دستگاه و ابزار مرتبط نمی شود. این پیکربندی خاص ، مزایای فراوانی نسبت به مدل های سنتی ایجاد می نماید. مزایای تراش سوییس عمدتا به واسطه استفاده از گاید بوش می باشد. هدف گاید بوش ارائه پشتیبانی بیشتر قطعه در زمان ماشین کاری میباشد. این گاید بوش با فاصله بسیار کم و نه بصورت کاملا بسته و فیت شده حول قطعه قرار گرفته است.

 

تاثیر فضا بر کارایی دستگاه سری تراش

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که هنگام خرید ماشین سری تراش CNC، باید بدان توجه داشت، ابعاد آن است. در واقع سرمایه‌گذاری روی این دستگاه، بدون برخورداری از فضایی مطلوب نتیجه اثربخشی به دنبال نخواهد داشت. این دستگاه در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود؛ از ابعاد کوچک گرفته تا ابعاد بزرگ این دستگاه برای اهداف مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین پیش از اقدام به خرید و فروش دستگاه سری تراش CNC باید با توجه به هدف و نیاز خود اقدام به خرید دستگاهی متناسب با فضای در دسترس خود اقىام نمایید.

کارکرد دستگاه سری تراش سی ان سی (سوئيس تایپ)

مزایای دستگاه سری تراش سی ان سی چیست؟

پیش از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی دسنگاه سری تراش CNC باید در رابطه با مزایا و معایب آن بیشتر بدانیم. از این رو ما برخی از مزایایی که این دستگاه را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند، بیان خواهیم کرد:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: بسیاری از ابزارهاي اين دستگاه بدون نیاز به تعویض پس از هر دوره کارکرد قابل استفاده هستند؛
  • افزایش سود و بهره‌وری: به کمک این دستگاه شاهد افزایش میزان تولید خواهیم بود؛
  • عدم نیاز به نیروی انسانی: به دلیل خودکار بودن دستگاه نیاز به نیروی انسانی به حداقل می‌رسد؛
  • سرعت و بازده بیشتر: به کمک این دستگاه می‌توان دامنه گسترده‌ای از سرعت را تجربه کرد.

 

برند های مطرح دستگاه سری تراش سی ان سی در جهان

تولید دستگاه سری تراش سی ان سی، نیاز به تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد. به همین خاطر است که اغلب برندهای مطرح تولید کننده این دستگاه، متعلق به کشورهای آمریکا و ژاپن هستند. سرمایه‌گذاری روی دستگاه‌های برند بی‌ شک سودآوری قابل توجهی به دنبال دارد. از طرفی در صورت نیاز به تعویض قطعات با معضلات کمتری مواجه خواهیم شد. برخی از مشهورترین برندهای تولید کننده این دستگاه شامل موارد زیر هستند:

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 1

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X