دستگاه فرز بورینگ سی ان سی

یکی از روش های ماشین کاری عملیات بورینگ مي باشد كه اين عمليات را مي توان به سوراخ كاري كردن قطعات بزرگ با هندسه پیچیده تعریف کرد. در واقع دستگاه فرز بورینگ سی ان سی خود نوعی دستگاه فرز می باشد چون که سوراخکاری یکی از فرآیندهای تراشکاری بوده که توسط انواع دستگاه فرز CNC قابل اجرا می باشد.

دستگاه فرز بورینگ چیست؟
دستگاه فرز بورینگ چیست؟

دستگاه فرز بورینگ چیست؟

بورینگ به بزرگ کردن قطر سوراخ های قطعات گفته می شود. برای برخی فعالیت ها دستگاه فرز فقی و عمودی کافی خواهد بود ولی برای قطعات خاص با حساسیت بالا این دستگاه بورینگ است که مورد استفاده باید قرار گیرد. به همین دلیل این دستگاه ساخته شده تا در قطعات به ایجاد سوراخ بپردازد که میزان حساسیت و دقت بالایی دارد.

یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه فرز بورینگ CNC توانایی آن در کار بر روی قطعات سنگین و حجیم، با هندسه‌های پیچیده نظیر موتور اتومبیل و کشتی و … است. برای انجام عملیات بورینگ توسط این ماشین به وجود یک سوراخ اولیه بر روی قطعه کار نیاز است. این سوراخ می‌تواند توسط مته ایجاد گردد. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به قابلیت سوراخ‌کاری آن در جهات مختلف اشاره کرد که این امر سبب افزایش چشم‌گیر سرعت ماشین‌کاری می‌گردد.

 

انواع دستگاه های بورینگ :

  • Table type machine

این نوع از پر مصرف ترین و محبوب ترین موارد در بین دستگاه های بورینگ میباشد که شامل گیربکس ، ستون ، base ، میز ، saddle ، bed است. گیربکس حرکتی در جهت بالا و پائین دارد. اسپیندل به داخل و خارج حرکت مینماید. میز و saddle  در دو جهت قابلیت چرخش دارند.

  • Floor type machine

این نوع شامل گیربکس ، ستون ، ستون حائل ، باند ( به منظور حرکت ستون اصلی) است. مهمترین تفاوت این دستگاه با ماشین های  table type در حرکت اسپیندل میباشد این دستگاه برای عملیات ماشینکاری سنگین تر بکار می رود و در طول فرایند ماشینکاری قطعه ثابت است و اسپیندل در طول باند برای ماشینکاری نقاط مختلف حرکت مینماید.

  • Planer type machine

این نوع شامل گیربکس ، ستون ، ستون حائل ، باند ، میز و بستر میباشد. این مورد به نوع table type  شباهت دارد. اما مکانیزم پشتیبانی قطعه کار متفاوت است. میز در این نوع بسیار مشابه به عملیات ماشینکاری در سیستم FLOOR  TYPE است. در این سری که عملیات ماشینکاری را بسیار آسانتر میباشد. بنابراین این مدل تلفیقی از مدل table type  وfloor type است. یعنی هم قطعه بزرگتر و هم قابلیت ماشینکاری آسان تر است.

 

  • Multiple head type machine

شامل گیربکس ( دو تا چهار گیربکس ) ، ستون ( دو ستون ) ، بستر (bed ) ، میز میباشد .  این ماشین به مدل planer type شباهت دارد. در این سری میتوان دو ، سه و یا چهار گیربکس داشت.

 

  • Vertical boring machine

این بورینگ فرز عمودی بسیار بزرگ است و به منظور ماشینکاری داخل و خارج قطرهای مختلف همچنین عملیات ماشینکاری face milling ، قطعات متقارن مانند ring-gear blanks ، ماشینکاری توربین بخار ، توربین های آب ، تایر های لوکوموتیو ، میز های ماشین ابزار ، فلنج لوله های بزرگ و مخازن تحت فشار  بکار میرود. سایز این دستگاه بر اساس سایز بزرگترین قطعه انتخاب میگردد.

 

نمونه دستگاه فرز بورینگ

 

مزایا و معایب دستگاه فرز بورینگ چیست؟

علاوه بر توانایی سوراخ کاری قطعات بزرگ و سنگین توسط این دستگاه میزان کم بودن انحراف در این دستگاه یکی دیگر ازویژگی های آن به حساب می آید  چون که یکی از اصلی ترین مسئله به وجودآوردن سوراخ هایی با طول بسیار بلند بدون انحراف می باشد که با استفاده کردن از این دستگاه اين مشکل از بین می رود.

يكي از بزرگ تزین مزایای یاد شده در دستگاه فرز بورینگ همین کیفیت و دقت سطوح سوراخ کاری شده می باشد. یکی دیگر از مزایای این دستگاه عمر بسیار بالای آن می باشد که اگر رسیدگی های دوره ای به ترتیب انجام گیرد هیچ فرقی با دستگاه های نو نخواهد داشت به همین دلیل است که قیمت دستگاه های دست دو در حوالی قیمت دستگاه های نو می باشد چون می توان دهه ها از آن ها استفاده کرد.

برند های مطرح دستگاه فرز بورینگ در جهان:

ماشین فرز بورینگ CNC امروزه در شرکت‌های متعددی در سراسر دنیا در مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود. که در ادامه لیستی از بهترین تولید کننده‌ها که هم اکنون در حال فعالیت هستند، ارائه شده است.

  1. شرکت‌های Haas و Femco USA و Hurco در آمریکا
  2. شرکت‌های HNK Machine Tool و WIA Hyundai درکره جنوبی
  3. شرکت‌های AZ spa و BIESSE در ایتالیا
  4. شرکت TOS VARNSDORF در جمهوری چک
  5. شرکت DANOBATGROUP در اسپانیا

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اطلاعات کامل برندهای دستگاه تراش بورینگ در جهان

نام برند

کشور آدرس وب سایت ایمیل

تلفن تماس

DANOBATGROUP india https://www.danobatgroup.com/en x 91 20 6609 4531 x
TOS VARNSDORF czeck republic https://www.tosvarnsdorf.cz/en/ [email protected] 420 412 351 111 4.20412E+11
AZ spa italy https://www.azspa.it [email protected] 39 0445 575543 39 0445575756
BIESSE italy https://www.biesse.com/ww/wood/company x 39 0721 439100
HNK Machine Tool south korea http://en.hnkkorea.com/main/main.php [email protected] 7070196500 555827875
WIA Hyundai south korea http://en.hyundai-wia.com/main/main.asp [email protected] 82-31-8090-2539 x
Hurco usa https://www.hurco.com/en-us [email protected] x x
Femco USA usa http://www.femcousa.com/ [email protected] 1 425-318-6050 x
 Haas usa https://www.haascnc.com/index.html [email protected] 1 7633373659 x

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 2

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X