دستگاه پرس هیدرولیکی دستی چیست؟

دستگاه پرس هیدرولیک دستی – معرفی جامع + نحوه سفارش

در این مقاله قصد داریم (نحوه عملکرد،مزایا و نحوه سفارش دستگاه پرس هیدرولیک دستی ) را شرح دهیم.

پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید، تا اطلاعات کافی درباره ی این دستگاه صنعتی (Manual hydraulic press machine) را داشته باشید.

دستگاه پرس هیدرولیک دستی چیست؟

دستگاه پرس هیدرولیک دستی یک ابزار قدرتمند است که برای اعمال نیروی بالا و فشار به وسیله‌ی استفاده از قدرت هیدرولیک استفاده می‌شود. این دستگاه از ترکیب قوانین هیدرولیکی و اصول مکانیکی برای انتقال و افزایش نیرو استفاده می‌کند.

دستگاه پرس هیدرولیک دستی شامل یک سیلندر هیدرولیکی و یک پمپ هیدرولیکی است. پمپ هیدرولیکی با عملکرد دستی یا با استفاده از قدرت برقی فشار آب را ایجاد می‌کند. این فشار از طریق یک لوله هیدرولیکی به سیلندر هیدرولیکی منتقل می‌شود.

سیلندر هیدرولیکی دارای یک زیرپیستون است که با افزایش فشار آب به داخل سیلندر، حرکت می‌کند و نیروی فشاری را به وسیله‌ای که در دستگاه پرس قرار دارد، انتقال می‌دهد. این وسیله ممکن است یک صفحه فلزی، یک قالب، یا هر شیء دیگری باشد که قابلیت تحمل فشار را داشته باشد.

در واقع شروع به کار دستگاه پرس هیدرولیک دستی از حرکت یک اهرم آغاز می‌شود. جابجایی اهرم منجر به ایجاد نیروی ذخیره شده و متمرکز شده در دستگاه می‌شود که توسط سیال هیدرولیک به قسمت دیگر دستگاه انتقال داده می‌شود. در کنار این دستگاه‌ها، یک فشار سنج برای اندازه گیری فشار و همچنین یک اهرم برای تخلیه نیرو در نظر گرفته شده که شرایط دستگاه را تحت کنترل قرار می‌دهد. به همین دلیل عملکرد دستگاه‌های پرس هیدرولیک دستی تا حدود زیادی در اختیار اپراتور قرار دارد و در واقع آنها هستند که فشار عملکرد دستگاه و نحوه فشرده کردن قطعات را کنترل می‌کنند.

دستگاه پرس هیدرولیک دستی می‌تواند بهترین انتخاب برای کارگاه‌های کوچک باشد که به دنبال یک دستگاه پرس هیدرولیک ارزان هستند. اما نمونه‌های سنگین و قوی‌تر از این دستگاه‌ها هم در بازار وجود دارد تا زمینه استفاده از آن‌ها در حوزه‌های مختلف فراهم شود. بنابراین این ممکن است شما هم برای نیاز خود به سراغ این دستگاه‌ها بروید. پس اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید با ما در تماس باشید.

 

هیدرولیک دستی از چند بخش تشکیل شده است؟

  1. پمپ هیدرولیکی: این بخش مسئول ایجاد فشار آب است. پمپ هیدرولیکی می‌تواند با عملکرد دستی، پنوماتیک یا با استفاده از موتور برقی فشار آب را تولید کند.
  2. سیلندر هیدرولیکی: سیلندر هیدرولیکی شامل یک زیرپیستون است که درون یک لوله قرار دارد. زمانی که فشار آب از پمپ به سیلندر انتقال می‌یابد، زیرپیستون در آن حرکت می‌کند و نیروی فشاری را به وسیله‌ای که در دستگاه پرس قرار دارد، منتقل می‌کند.
  3. صفحه فشرده‌کننده: این قسمت معمولاً قسمتی از وسیله است که قرار است تحت فشار قرار بگیرد. می‌تواند یک صفحه فلزی یا یک قالب باشد که بر روی مواد قرار می‌گیرد و تحت فشار سیلندر هیدرولیکی تغییر شکل می‌دهد.
  4. لوله‌ها و اتصالات: این بخش شامل لوله‌های هیدرولیکی است که آب را از پمپ به سیلندر منتقل می‌کنند. همچنین شامل اتصالات، سوپاپ‌ها و اجزای دیگری است که برای کنترل جریان آب و ایجاد فشار استفاده می‌شوند.

نحوه عملکرد دستگاه پرس دستی

نحوه استفاده با دستگاه پرس هیدرولیک دستی

  • کنار زدن گارد حفاظتی دستگاه و قرار دادن نمونه کار

دستگاه‌های پرس هیدرولیکی دستی برای ایمنی بالاتر، دارای یک گارد حفاظتی هستند که به صورت متحرک بوده و امکان برداشتن آن وجود دارد. برای قرار دادن نمونه کار بر روی Bolster دستگاه، ابتدا شما باید این گارد حفاظتی را کنار بزنید و نمونه کار را بر روی سطح آن قرار دهید.

  • پایین آوردن پیستون و قرار دادن آن بر روی قطعه کار

در این مرحله شما باید پیستون دستگاه را قبل از شروع فشار بر روی قطعه کار قرار دهید و مطمئن شوید که تمام اجزای آن تحت فشار قرار می‌گیرد. این کار به شما کمک می‌کند که کنترل بهتری به قطعه کار داشته باشید و به نوعی از جابجایی آن جلوگیری کنیم. اما توصیه ما این است که فاصله بین پیستون و سطح قطعه کار حداقل یک میلیمتر باشد تا شما بتوانید در صورت لزوم قطعه کار را حرکت دهید و بهترین شرایط ممکن را برای پرسکاری فراهم کنید.

  • دسته پمپ هیدرولیک را حرکت دهید تا فشار به وجود بیاید

هنگامی که به قطعه کار را در داخل دستگاه پرس هیدرولیک دستی قرار دادید و همه شرایط فراهم بود، می‌توانید از اهرم دستگاه یا همان دسته پمپ هیدرولیک کمک بگیرید و فشار لازم را به وجود بیاورید. در این دستگاه‌ یک فشارسنج عقربه‌ای وجود دارد که ظرفیت آن دستگاه را نشان می‌دهد. در این فشار سنج‌ها ممکن است عباراتی به صورت ضریب هزارتن یا ضریب تن باشند که شما باید به این موضوع توجه داشته باشید.

آشنایی صفرتاصد با دستگاه پرس هیدرولیک (یکی از بهترین دستگاه آلات صنعتی)

دستگاه پرس هیدرولیک یک وسیله یا دستگاه مکانیکی است که برای انجام عملیات فشار دادن، فشردن، خم کردن یا شکل دادن مواد با استفاده از نیروی هیدرولیکی (نیروی مشتقه از مایعات نفتی) استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها از یک پمپ هیدرولیک، و یک…ادامه مطلب 

مزایای Manual hydraulic press machine

  • فرایند ایجاد فشار در این دستگاه‌ها کاملاً دستی بوده و فرد کاملاً اختیار آن را دارد.
  • وجود فشارسنج به اپراتور کمک می‌کند تا فشار ایجاد شده در دستگاه را در اختیار داشته باشد.
  • وجود یک نشانگر قرمز رنگ روی پیستون اجازه می‌دهد که اپراتور کنترل بیشتری روی حرکت دستگاه داشته باشد.
  • عدم استفاده از موتور باعث شده که سر و صدای این دستگاه‌ها نسبت به سایر گزینه‌ها کمتر باشد.
  • طراحی ساده دستگاههای دستی به کارخانجات اجازه می‌دهد که مدل‌های مختلف و متنوعی از این دستگاه‌ها داشته باشند.
  • سرعت دستگاه‌های پرس هیدرولیک تعریف چندانی ندارد، اما فشار وارد از طرف آنها کاملاً پیوسته و یکپارچه است.

 

نحوه سفارش دستگاه پرس هیدرولیک دستی

نحوه خرید دستگاه پرس هیدرولیک دستی

می‌توانید برای خرید دستگاه پرس هیدرولیک دستی  به فروشگاه ما sales.cnctransit.ir   مراجعه کنید.

این فروشگاه یکی از وب‌سایت‌های فروش دستگاه‌های صنعتی در ایران می‌باشد و پرس هیدرولیک دستی نیز یکی از محصولات موجود در آن می‌باشد. قبل از خرید دستگاه، بهتر است از قابلیت‌ها و مزایا و معایب آن که در مقاله به آن اشاره شد آگاهی داشته باشید و با مشاوران فنی سایت فروشگاهی ما مشورت کنید. همچنین، قیمت دستگاه و شرایط خرید را نیز باید قبل از خرید بررسی کنید.

ما در سی ان سی ترانزیت خدمات خرید خارجی، حمل بین المللی و واردات دستگاه آلات صنعتی را بصورت کامل از لحظه بارگیری در مبدا تا استقرار در محل مورد نظر شما را انجام میدهیم. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای: 2

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X