چه زیرساختی برای واردات دستگاه آلات صنعتی مورد نیاز است؟

چه زیرساختی برای واردات دستگاه آلات صنعتی مورد نیاز است؟

چه زیرساختی برای واردات دستگاه آلات صنعتی مورد نیاز است؟
چه زیرساختی برای واردات دستگاه آلات صنعتی مورد نیاز است؟

در این مقاله سعی داریم بصورت کلی زیرساخت لازم جهت واردات دستگاه آلات صنعتی و خط تولید را تشریح کنیم. ما زیرساخت لازم جهت واردات را به ۳ بخش تقسیم می‌کنیم:

  • زیرساخت مجوزی
  • زیرساخت جهت خرید خارجی
  • زیرساخت لجستیکی
زیرساخت مجوزی واردات دستگاه آلات صنعتی
زیرساخت مجوزی واردات دستگاه آلات صنعتی

زیرساخت مجوزی واردات دستگاه آلات صنعتی

در ایران جهت واردات دستگاه آلات صنعتی بصورت نو یا مستعمل شما نیاز به یکسری از مجوزات دولتی دارید. اولین نیازمندی شما در بخش مجوزها، اخذ کارت بازرگانی می‌باشد. چراکه بعد از اخذ کارت بازرگانی شما قادر به ایجاد پرونده ثبت سفارش واردات دستگاه آلات در سامانه جامع تجارت خواهید بود. در گام بعدی سایر مجوزات دولتی مورد نیاز شما در سامانه مشخص خواهد شد که عبارت است از ثبت نام در بهین یاب، اخذ مجوز ماده ۴۲ ، اخذ تایید تخصیص ارز و اخذ تایید فنی سازمان صمت.

شما میتوانید همچنین فرایند فوق را با اخذ مجوز موردی به جای کارت بازرگانی طی نمایید. بصورت کلی جهت واردات دستگاه آلات صنعتی به ایران شما نیاز به کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس و مجوز ماده ۴۲ خواهید داشت. البته واردات دستگاه آلات صنعتی دارای فرایند خاص دیگری می‌باشد تحت عنوان استفاده از  مجوز کمیسیون ماده یک که در مقالات بعدی به تشریح آن می‌پردازیم.

درخواست تخصیص ارز و ایجاد پرونده بانکی گام بعدی شما خواهد بود که بعد از تایید ثبت سفارش میتوانید موارد مذکور را با هماهنگی بانک عامل خود انجام نمایید.

شما میتواند با عقد قرارداد و ارائه وکالت کاری به گروه سی ان سی ترانزیت تمامی امورات مرتبط با اخذ مجوزات واردات دستگاه آلات صنعتی را به این مجموعه محول نمایید تا در سریعترین زمان ممکن مجوزات مورد نیاز فراهم گردند.

 

زیرساخت جهت خرید خارجی دستگاه آلات صنعتی
زیرساخت جهت خرید خارجی دستگاه آلات صنعتی

زیرساخت جهت خرید خارجی

بدیهی است خرید خارجی دستگاه آلات نیز یکی از عملیات اصلی در فرایند واردات می‌باشد. شما جهت خرید خارجی دستگاه آلات صنعتی به چند روش میتوانید اقدام نمایید:

  • خرید با استفاده از نمایندگان خارجیتان

در این روش شما نیاز به یک نماینده خارجی دارید که مسلط به مسائل فنی بوده و امکان بازدید حضوری و مذاکره با فروشندگان خارجی را داشته باشد که نهایتا بعد از توافق بر شرایط خرید قادر باشد پروفرما یا پیش فاکتور فروش را از فروشنده خارجی برایتان اخذ نماید.

  • مراجعه حضوری و خرید دستگاه آلات

در این روش که اگر تجربه اول شما باشد پر هزینه‌ترین روش خرید خواهد بود. بایستی با فروشندگان خارجی ارتباط گرفته و با هرکدام در خصوص بازدید از دستگاه آلات هماهنگ بشوید. حتما در تیم خرید خود باید اشخاصی که به قوانین خرید خارجی تسلط داشته باشند بایستی در کنار شما باشند تا خرید امنی را انجام دهید.

  • خرید از واردکنندگان شناخته شده دستگاه آلات

این روش امنیت بیشتری نسبت به سایر موارد دارید اما شاید قیمت شما در این روش نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر باشد چراکه شما با واردکننده ایرانی ارتباط گرفته و کلیه مسائل خرید را با آن‌ها طرف حساب خواهید شد و در صورت تمایل مسئولیت و هزینه موارد مرتبط به حمل بین المللی و تشریفات واردات بر عهده خودتان میتواند باشد.

 

گروه سی ان سی ترانزیت میتواند هر ۳ روش فوق را برای شما جهت خرید دستگاه آلات محیی سازد. کافیست با مجموعه تماس بگیرید و با مشاوره رایگان بهترین روش را اتخاذ نمایید.

زیرساخت لجستیکی جهت واردات دستگاه آلات صنعتی

زیرساخت لجستیکی جهت واردات دستگاه آلات صنعتی

منظور از واژه لجستیک فرایند‌های مربوط به زنجیره تامین کالا می‌باشد که در این قسمت بصورت خلاصه فرایندهای مرتبط با حواله ارزی، شرایط و تشریفات حمل و نقل بین المللی، تشریفات ترخیص از گمرکات خارجی و گمرکات ایران، حمل کالا از گمرک به مقصد را در نظر داریم.

در مبحث خرید خارجی توافق شما با فروشنده بر سر مسائل اینکوترمز و نحوه پرداخت بر کل عملیات زنجیره تامین اثر گذار خواهد بود. بعنوان مثال اگر فروشنده شما با ترم EXW پروفرما صادر نماید و شما نیز تایید نمایید این بدان معناست که مسئولیت و هزینه‌های ترخیص از گمرک خارجی (تشریفات صادرات در کشور خارجی) و همچنین تمامی هزینه و تشریفات حمل و واردات به ایران تا لحظه تحویل در انبار شما بر عهده خودتان خواهد بود. بدیهی است این ترم بار مسئولیت و هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد.

پیشنهاد می‌شود در این خصوص مقاله شرایط اینکوترمز را مطالعه بفرمایید.

بعد از مشخص شدن شرط اینکوترمز شما حسب مورد بایستی زیرساخت لازم جهت انجام تشریفات گمرکی خارجی و داخلی و حمل و نقل بین المللی را دارا باشید. که در این خصوص گروه سی ان سی ترانزیت برترین زیرساخت لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد تا با اطمینان خاطر کامل فرایندهای واردات عملیاتی بشوند.

 

به این پست امتیاز دهید !

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X