انواع سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات صنعتی
انواع سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات صنعتی
در این مقاله به تشریح انواع سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات صنعتی خواهیم پرداخت. در مبحث حمل بین المللی دستگاه آلات صنعتی یا ماشین آلات خط تولید، ابعاد، وزن و مبدا بارگیری عوامل تعیین کننده برنامه حمل میباشد و در کنار این عوامل قوانین کشور مبدا، اینکوترمز قرارداد، حدود مسئولیت قابل پذیرش برای فروشنده، نحوه انتقال حواله، میزان ارزش، تکنولوژی، نو یا مستعمل بودن دستگاه آلات نیز به جهت فرایند اخذ مجوزی بر این برنامه تاثیر مستقیمی دارد. بطوری که میتواند سرویس حمل مستقیم را به حمل غیر مستقیم (دارای تخلیه بارگیری در یک کشور ثالث) اصطلاحا ترانسشیپ تبدیل نماید که در ادامه به تشریح انواع سرویس حمل بین المللی دستگاه آلات صنعتی میپردازیم.
فرایند سرویس دهی جهت حمل دستگاه آلات
نحوه حمل دستگاه آلات زمانی انجام تعیین میشود که اولا این مورد مشخص گردد که عملیات ترخیص در مبدا برعهده چه کسی است. سپس باید بررسی گردد که آیا حمل بار بدون نیاز به سوئیچ اسناد انجام میگیرد یا بالعکس. در گام بعدی باید محرز گردد که آیا فروشنده میتواند دستگاه آلات را بر روی کامیون ایرانی بارگیری نماید یا خیر. بصورت موازی نیز باید ابعاد دستگاه آلات بررسی گردد تا ناوگان حمل مناسب آن در دسترس باشد. بطور کلی هماهنگی جهت ایجاد سرویس حمل بر عهده افراد متخصص این حرفه میباشد و ما در این مقاله قصد نداریم که نحوه خلق سرویس را بررسی نماییم. هدف ما از این مقاله بررسی اجمالی انواع سرویس میباشد.
سرویس حمل مستقیم
در این نوع از سرویس، حمل دستگاه آلات از مبدا به مقصد با یک ناوگان بصورت مستقیم بدون وجود عملیات تخلیه بارگیری در مسیر انجام میشود. بطوریکه دستگاه آلات در مبدا به کانتینر یا کامیون بارگیری شده و در مقصد تخلیه میشوند. این نوع سرویس سادهترین روش عملیات حمل در مبحث دستگاه آلات صنعتی میباشد و بر مبنای مسیر ترانزیتی و شرایط فروشنده انجام پذیر است.
مزیتهای سرویس حمل مستقیم
از مزیتهای این سرویس میتوان در وهله اول پایین بودن هزینه آن نسبت به سرویس غیر مستقیم اشاره نمود. ایمن بودن سلامت دستگاه آلات مورد بعدی مهم میباشد چراکه دستگاه آلات در مبدا بارگیری شده و در مقصد تخلیه میشوند.
معایب سرویس حمل مستقیم
از معایب این روش میتوان به زمان بر بودن خلق و برنامه ریزی این متد اشاره نمود البته در شرایطی که مبدا بار شما از کشورهایی باشد که به لحاظ ترانزیتی دارای ترافیک بار کمتری به ایران باشند. بعنوان مثال برنامه ریزی سرویس مستقیم برای حمل دستگاه آلات از آلمان به ایران بسیار راحت تر از حمل دستگاه آلات از دانمارک به ایران میباشد.
سرویس حمل غیر مستقیم (ترانسشیپمنت)
در این نوع از سرویس، عملیات حمل دارای یک یا چند پروسه تخلیه و بارگیری در مسیر ترانزیت میباشد. بعنوان مثال دستگاه آلاتی را تصور کنید که از دانمارک به ایران قرار هست حمل بشوند، در لگ اول حمل (بخش اول) دستگاه آلات از مبدا (دانمارک) بارگیری شده و در بلغارستان تخلیه میشوند در لگ دوم از بلغارستان بارگیری شده و در ایران تخلیه میشوند.
مزایا سرویس حمل غیر مستقیم
مهم ترین مزیت این نوع از سرویس عملیاتی شدن سریع آن میباشد به طوری که در حمل مستقیم شاید اعزام کامیونی که تمایل داشته باشد کل مسیر ترانزیت را حمل کند سخت گیر بیاید اما با استفاده از این روش مسیر ترانزیتی به چند بخش تقسیم میشود که هر یک را یک ناوگان انجام میدهد. یکی از مزیت مهم دیگر این روش نیز افزایش امنیت دور زدن تحریمها میباشد.
معایب سرویس حمل غیر مستقیم
بدیهی است در هر تخلیه بارگیری علی الخصوص وقتی محموله دستگاه آلات صنعتی باشد امکان صدمه رسیدن به کالاها وجود دارد پس یکی از معایب اصلی این روش ریسک سلامت کالاها میباشد.
یکی دیگر از معایب این روش هزینه نسبتا گران آن در مقایسه با روش مستقیم است. هزینههایی مثل انبارداری جزو هزینههایی هستند که در این روش مازاد بر روش قبلی ایجاد میشود.
در گروه سی ان سی ترانزیت ما بعد از بررسی پروژه شما، بهترین روش حمل دستگاه آلات را خدمتتان اعلام خواهیم کرد. در بعضی از موارد حمل غیر مستقیم بر حمل مستقیم ارجحیت بیشتری دارد چراکه اولویت ما در سی ان سی ترانزیت ارائه سرویسی با امنیت کامل و دقیق میباشد. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.